04 oktober, 2008

Fjollor på is

Jag har precis sett premiäravsnittet av TV4:s nya underhållningsprogram "Stjärnor På Is" och jag har blandade åsikter. Programmet i sig var rätt underhållande men jag blev så trött på alla uppehåll. Inte nog med att premiäravsnittet som vanligt innehöll flera långa reklamavbrott, TV4 förstörde det ytterligare genom att klämma in uppehåll för både nyheter och lotto.

För övrigt älskade jag Carolina Gynning och Carina Berg som programledare. De är fumligt roliga och charmiga i allt de gör. Fånigast i programmet var när Torgny Mogren kallade konståkning fjolligt. Det är rätt patetiskt när en vuxen man på tjugohundratalet fortfarande håller fast i gamla könsroller för att bevisa sin manlighet. Tänker han inte på vilka signaler sådant sänder ut?

Jag vet inte om jag orkar följa "Stjärnor På Is" med tanke på hur utdraget det är. Kvällens avsnitt började 20.00. och slutade 22.30. Visst, programmet är underhållsmässigt ljusår bättre än föregångaren "Let's Dance", men TV4 måste sluta förstöra alla sina program med överdrivet många avbrott.

Foto: Andreas Lundberg/TV4.

Andra bloggar om: , , , , , , , , .