15 oktober, 2008

Lili & Susie tävlar i Melodifestivalen

I går avslöjades finalisterna för Melodifestivalen 2009 och som vanligt vimlar tävlingen av samma gamla låtskrivare som alltid. Något som dock fick mig på väldigt gott humör var avslöjandet om att den fantastiska discoduon Lili & Susie ska medverka nästa år! Jag är så otroligt lycklig över att mina stora idoler äntligen gör comeback med en ny låt. Det känns nästan overkligt. Kanske kan de få Ankie Bagger att köra också?

Nya låten heter "Show Me Heaven" och är skriven av Susie Päivärinta själv tillsammans med Calle Kindbom, Thomas G:son, Pär Lönn och Nestor Geli. Den senare har skrivit låtar åt Lili & Susie förr bland annat 90-talssinglarna "Nothing Could Be Better", "Where Eagles Fly", "I Believe In Good Things" och "Ride On My Love". Jag hoppas att "Show Me Heaven" är en skön italodiscolåt i stil med 80-talsklassikerna "Oh Mama", "Okey, Okey!" och "Bara Du Och Jag". Jag kommer helt klart att ge alla mina röster till dessa blonda gudinnor!

En annan kul grej är att discogruppen Alcazar också ställer upp i Melodifestivalen igen, nu med nya medlemmen Lina Hedlund. Det verkar bli mycket disco i tävlingen nästa år, något jag verkligen inte har något emot! Se hela listan med bidragen här.

Andra bloggar om: , , , , , , , . DN, SvD, Aftonbladet, DN.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com