20 januari, 2009

Falcon Crest på DVD... i Tyskland

I dag såg jag på en hemsida dedicerad till såpoperan "Falcon Crest" att säsong ett av serien äntligen släppas på DVD i april 2009! Till min besvikelse insåg jag snabbt det är i Tyskland utgåvan ska släppas. Jag hoppas verkligen att den kommer till Sverige också så att man äntligen kan ta del av detta mästerverk!

"Falcon Crest" var på 80-talet en av de största såpoperorna tillsammans med "Dallas", "Dynastin" och "Knots Landing". Serien spelades in mellan 1981 och 1990. Några kända namn som dök upp under seriens gång var bland annat Lorenzo Lamas, Jane Wyman, Ana Alicia, Kristian Alfonso, Morgan Fairchild, Gina Lollobrigida, Lana Turner, Ursula Andress och Kim Novak. Under 2008 sändes "Falcon Crest" återigen i Sverige fast på Kanal 9, en kanal många saknar.

Jag återkommer med fler nyheter om serien så fort jag hör något nytt! Om ni vill se "Falcon Crest" och andra gamla serier släppta på DVD kan jag rekommendera sidan TV Shows On DVD. Det enda du behöver göra är att registrera dig och sedan rösta på de serier du vill se på DVD. Du kommer sedan att få senaste nytt om varje serie skickat till din e-mailadress.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com