08 januari, 2009

Jag, mormor och Casablanca

I lördags hade jag en riktigt mysig dag tillsammans med min älskade mormor. Först gick vi till hennes lägenhet och åt lunch tillsammans. Mormor bjöd på laxfilé och sallad, en av mina favoriträtter, och sedan såg vi "Casablanca" och Alfred Hitchcocks "Fönstret Åt Gården" på DVD. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jag får inte nog av klassiska filmer! De är så magiska.

Jag hade inte sett "Fönstret Åt Gården" innan men fastnade direkt för den. Ett stort plus är ju att den härliga Grace Kelly är med. "Casablanca" hade jag däremot sett många gånger då den tillhör en av mina personliga favoritfilmer. Ingrid Bergman är en skådespelerska världen aldrig kommer att glömma! En annan oförglömlig kvinna är ju min mormor, en av de underbaraste kvinnorna i världen! Hon får mig nästan alltid på bra humör och har gjort så mycket för min familj genom åren.

En ny unik samlarutgåva av "Casablanca" har precis släppts på DVD förresten. Köp detta mästerverk här.

Foto: Warner Bros. Pictures.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com