02 januari, 2009

Trött på poker

Jag är så trött på alla reklamfilmer om diverse pokersidor på nätet. Men tydligen är det väldigt populärt så jag får väl stå ut. Jag har dock aldrig förstått charmen med att spela för pengar. Visst, man kan vinna en hel del om man har tur men det känns samtidigt riskabelt. Tänk om en person har spelat i flera år och äntligen vinner, då är det ju som att de redan har betalat ihop till vinsten själv genom spelandet. Så egentligen är det rätt onödigt att spela.

Sedan kan ju spelandet bli skadligt också vilket tyvärr har blivit allt vanligare framförallt hos ungdomar. Kalla mig tråkig men jag tar mycket hellre det säkre före det osäkra, i alla fall när det gäller ekonomi. Jag spelar mycket hellre datorspel och annat som är gratis. Vad har ni läsare för relation till spelande? Har du eller någon du känner ett spelberoende kan ni finna information och hjälp hos Spelinstitutet.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com