31 december, 2008

2008

Jag vill bara passa på att önska alla läsare ett gott nytt år! 2008 har varit ett spännande år för mig. Jag har varit med om en hel del, både bra och dåligt, som har fått mig att växa som människa. Men det ska bli riktigt skönt med ett nytt år, en ny start. Jag har även ett par nyårslöften som jag tänker hålla för en gångs skull. Ett av dem är att ta hand om mig själv mer och stressa mindre.

Jag är extra nyfiken på musikåret 2009 och hoppas att popgudinnor som Dannii och Kylie Minogue släpper nya album. Jag ser även fram emot Lili & Susies comeback i Melodifestivalen samt Ankie Baggers nya singel "Du Köper Aldrig Mig". Detta blogginlägg avslutas med en lista över de enligt mig bästa singlarna från 2008, i alfabetisk ordning. Det är självfallet mest disco, dance, house och plastpop.

Årets bästa singlar:

Agnes Carlsson - On And On
Alcazar - We Keep On Rockin'
Ani Lorak - Shady Lady
Basshunter - Now You're Gone
BWO - Barcelona
BWO - Gomenasai
BWO - Lay Your Love On Me
BWO - The Bells Of Freedom
Brandur - Lullaby
Britney Spears - Break The Ice
Britney Spears - Womanizer
Charlotte Perrelli - Hero
Cloetta Paris - Secret Eyes
Cristal Snow - Can't Save Me
Cristal Snow - China Cool
Daniel Mitsogiannis - Pame
Dannii Minogue & Kylie Minogue - The Winner Takes It All
Danny Saucedo - Radio
Darin - Breathing Your Love
Dima Bilan - Believe
Domenicer - Rider Omkring
Elin Lanto - Discotheque
Elin Lanto - My Favorite Pair Of Jeans
Elin Lanto - Speak 'N Spell
Euroband - This Is My Life
Gisela - Casanova
Kalomira - Secret Combination
Kate Ryan - Ella Elle L'a
Kate Ryan - L.I.L.Y.
Kylie Minogue - In My Arms
Kylie Minogue - The One
Kylie Minogue - Wow
Lene Alexandra - Sexy, Naughty, Bitchy Me
Lene Alexandra - Sillycone Valley
Madonna - 4 Minutes
Madonna - Give It To Me
Madonna - Miles Away
Magnus Carlsson - Crazy Summer Nights
Magnus Carlsson - I Was Born This Way
Magnus Carlsson - Walking In My Shoes
Maria Haukaas Storeng - Hold On Be Strong
Marie Picasso - Winning Streak
Moto Boy - Young Love
Sabrina - Erase/Rewind
Samantha Fox - Midnight Lover
Sanna Nielsen - Empty Room
September - Because I Love You
September - Cry For You (UK Radio Edit)
Sergey Lazarev - Girlfriend
Sirusho - Qélé, Qélé
Thérèse Andersson - When You Need Me
Tokio Hotel - Don't Jump
Velvet - Déjà Vu
Velvet - Take My Body Close