31 december, 2008

En skivsamlares bekännelser

De på posten måste ha trott att jag var knäpp när jag i förrgår kom in med fyra avier och fick ut fyra stora paket. Det är lika spännande varje gång eftersom jag hinner glömma bort vad jag har beställt, så det blir som en slags julafton. När jag kom hem fick jag en chock. Hallen var även den översvämmad av paket från all världens hörn.

Allt som allt fick jag tio paket alla innehållandes skivor och DVD-filmer. Ni må tro att en musiknörd som jag hade fullt upp. Roligast för en skivsamlare är de japanska utgåvorna av CD-skivor från åttiotalet eftersom de alltid innehåller en massa bonusspår och snygga omslag. Mycket av åttiotalsmusiken som släpptes i Japan går inte att finna på CD någon annanstans i världen. Det är tur att jag köper mest begagnat, annars skulle det bli riktigt dyrt.

En av skivorna, "Close To Me" med italodiscogruppen Chip Chip, var postad från Israel och det roliga var att säljaren hade stoppat in en godisklubba som bonus. Nu var det förresten ett tag sedan jag listade mina senaste inköp av skivor och DVD-filmer i bloggen så jag tänkte avsluta med en sådan. Onödigt tycker vissa. Intressant tycker andra, ofta skivsamlare som jag.

Som avslutning vill jag hälsa till Per och tacka för den fina julklappen jag fick! Den betydde väldigt mycket. Förresten, angående gårdagens blogginlägg om bitterbögar. Immanuel har skrivit ett intressant blogginlägg om samma ämne.

Mina senaste inköp:

A Night To Remember (DVD, 1958)
Bucks Fizz - Are You Ready (Re-Release) (CD, 1982)
Bucks Fizz - Bucks Fizz (Re-Release) (CD, 1981)
Bucks Fizz - Hand Cut (Re-Release) (CD, 1983)
Bucks Fizz - I Hear Talk (Re-Release) (CD, 1984)
Britney Spears - Circus (CD + DVD, 2008)
Britney Spears - Womanizer (CD-maxi, 2008)
Chip Chip - So Close (CD, 1990)
Debbie Gibson - Anything Is Possible (CD-maxi, 1991)
Den Harrow - Overpower (CD, 1985)
DJ Bobo & Sandra - Secrets Of Love (CD-maxi, 2006)
Elin Lanto - Discotheque (CD-maxi, 2008)
Fancy - Flames Of Love (CD, 1988)
Kim Wilde - Heart Over Mind (CD-maxi, 1992)
Kim Wilde - It's Here (CD-maxi, 1990)
Kim Wilde - Love In The Natural Way (CD-maxi, 1989)
Kim Wilde - Shame (CD-maxi, 1996)
Lisa - The Best Of - Jump Shot (CD, 1996)
London Boys - The Twelve Commandments Of Dance (CD, 1988)
Madonna - Miles Away (CD-maxi, 2008)
Paul Lekakis - My House (CD-maxi, 1990)
Samantha Fox - I Wanna Have More Fun - 12" Version Collection (CD, 1989)
Samantha Fox - Just One Night (Special Edition) (CD, 1991)
Sabrina - Erase/Rewind (2 CD, 2008)
Sandra - Secret Land '99 (CD-maxi, 1999)
Sandra - Such A Shame (CD-maxi, 2002)
Sandra Oxenryd - Through My Window (CD-maxi, 2006)
Sonia - Sonia (CD, 1991)
The Best Of Italo Disco Vol. 12 (CD, 1988)
Tracys Hämnd (DVD-box, 1986)