02 december, 2008

Discosystrarna Lili & Susie

I dag bekräftade SVT att discosystrarna Lili & Susie verkligen kommer att tävla i Melodifestivalen 2009 med låten "Show Me Heaven". Det känns nästan overkligt. Jag är otroligt glad över att mina stora idoler äntligen gör comeback och släpper en ny låt! "Show Me Heaven" beskrivs av upphovsmännen som väldigt 80-talsinspirerad, något som gör mig ännu gladare! Tjejerna har även avslöjat att de kommer att släppa en ny samlingsskiva inom kort. Kan det bli bättre?

Lili & Susie har tävlat i Melodifestivalen en gång tidigare, 1989 med discolåten "Okey, Okey!" som kom på delad femteplats. Susie medverkade förresten i gårdagens avsnitt av "Boston Tea Party" där programledarna Filip och Fredrik träffade sina första "runkobjekt". Lili & Susies körtjej Ankie Bagger, en annan av mina idoler, medverkade också. Det var ett galet inslag men ändå roligt att se sina discogudinnor på TV igen!

Jag har förresten fått äran att driva systrarna Päivärintas officiella MySpace-sida. Spana gärna in den här för att lyssna på några av deras största hits.

Andra bloggar om: , , , , , , , . Aftonbladet, SvD, DN.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com