18 december, 2008

Vänlighet räcker långt

I dag var jag till sjukhuset och tog prover. Jag kände mig riktigt trött och hade lätt morgonångest. Men allt vände när jag träffade den vänliga sköterskan som var väldigt pratglad. Sticket i armen kändes knappt. Efteråt kände jag mig helt plötsligt mycket gladare. Tänk var lite vänlighet räcker långt!

Det finns alldeles för många där ute som jobbar med människor och inte alls är serviceinriktade eller socialt kompetenta. Jag minns bland annat när jag som barn blev utsatt för en otrevlig busschaufför. Hon förstörde hela min resa och fick mig att inte våga åka buss på flera månader. Nej, sådana personer borde inte få jobba med människor.

Självklart kan alla ha en dålig dag men om man tar ut det på andra bör man nog söka sig om efter ett annat jobb. Jag vill skicka ut en stor kram till alla där ute som bemöter sin omgivning med vänlighet och respekt. Ni är guld värda! Ett litet leende kan göra så mycket.

Andra bloggar om: , , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com