12 januari, 2009

Strömavbrott

I morse var det strömavbrott i Sandviken. Jag skulle precis göra mig i ordning för att åka till radiostationen när allt slocknade. Jag såg ut genom fönstret och insåg att hela staden var mörk. Mamma och jag fumlade runt i mörkret och hittade till slut en ficklampa. Strömavbrottet varade knappt i femton minuter och ändå hann jag gripas av panik. Är det inte konstigt hur beroende vi är av elektricitet nu för tiden?

Min första tanke var att jag inte skulle kunna sminka mig i mörkret, men jag kom snart på att jag skulle vara med i radio så det spelade ju ingen roll. Dagens i-landsproblem! Allt gick bra på radion i alla fall. Vi pratade om bloggande i dag. Jag känner mig verkligen hemma på Radio Gävleborg och trivs toppenbra med programledarna.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com