04 juli, 2008

ABBA återförenades i dag

I dag återförenades den underbara popgruppen ABBA i Stockholm! Anledningen var den svenska biopremiären av filmen "Mamma Mia!" där bland andra Meryl Streep, Pierce Brosnan och Stellan Skarsgård medverkar. Jag är så lycklig över att äntligen få se alla ABBA-medlemmarna tillsammans på bild igen. Och filmklippen där Agnetha Fältskog och Anni-Frid Lyngstad dansar tillsammans med Meryl Streep gör mig alldeles varm inombords.

Att ABBA ska spela in ny musik har jag slutat hoppas på för många år sedan, men musiken de redan har spelat in är odödlig och omöjlig att tröttna på. Sedan hoppas jag att alla deras outgivna låtar släpps officiellt, speciellt den vackra "Just Like That" som läckte ut på nätet för ett par år sedan.

Ni som har följt min blogg genom åren vet hur otroligt mycket ABBA:s och Agnethas solomusik betyder för mig, så ni kan tänka er hur glad jag är.