31 juli, 2008

Jag vägrar låta mig utnyttjas

Något av det värsta som finns är personer som utger sig för att vilja vara ens vän när de egentligen bara vill ha något av en. Jag minns speciellt en person som jag lärde känna på HBT-communityt Qruiser för ett par år sedan. Han ville också bli artist och sjöng dancemusik med svenska texter. I början tyckte jag att killen verkade trevlig och jag hade inget emot att prata med honom lite då och då eftersom han sa att han ville bli vän med mig. Men rätt snart började han tjata om att vi borde uppträda ihop och spela in en duett. Han pratade dessutom nästan bara om sig själv och frågade mig knappt hur jag mådde, vilket fick mig att tvivla på om det verkligen var vänskap han var ute efter.

En dag förklarade jag vänligt för honom att jag gärna stöttade och gav honom råd men att jag inte var intresserad av att arbeta tillsammans med honom. Jag förklarade också att jag väldigt sällan blandar vänskap och arbete eftersom det så lätt kan bli fel. Efter det hörde jag knappt av honom igen. Det är sjukt att det finns så falska människor där ute. Det var så uppenbart att han bara var ute efter att få hjälp med musikkarriären.

Som sagt, jag stöttar gärna mina vänner så mycket jag kan, men jag vägrar låta mig utnyttjas! Och om jag ska hjälpa folk så ska det helst ske spontant och inte efter en massa tjat. Speciellt inte från personer jag knappt känner. Har ni råkat ut för någon person som bara har velat lära känna er för att få hjälp med något? Skriv gärna och berätta.

Andra bloggar om: , , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com