31 juli, 2008

Jag vägrar låta mig utnyttjas

Jag avskyr personer som utger sig för att vilja vara ens vän, men som egentligen bara vill ha något av en. Jag minns speciellt en person som jag lärde känna på HBTQ-sajten Qruiser för ett par år sedan. Han ville också bli artist och sjöng dancemusik med svenska texter. I början tyckte jag att han verkade trevlig och hade inget emot att prata med honom.

Men rätt snart började tjatet om att vi borde uppträda ihop samt spela in en duett. Han pratade dessutom nästan bara om sig själv och frågade mig knappt hur jag mådde, vilket fick mig att tvivla på om det verkligen var vänskap han var ute efter.

En dag förklarade jag vänligt att jag gärna stöttar och ger råd, men inte är intresserad av att samarbeta med honom. Efter det hörde jag knappt av honom igen. Det är sjukt att det finns så falska människor. Han var uppenbart bara var ute efter att få hjälp med musikkarriären. Som sagt, jag stöttar gärna mina vänner så mycket jag kan, men jag vägrar låta mig utnyttjas. Om jag ska hjälpa folk så ska det ske spontant och inte efter tjat