15 juli, 2008

Jag är en shopoholic

Jag skiljer mig från den typiska shopoholicen. Jag lägger inte alla mina pengar på kläder, smink och skönhetsprodukter, även om det händer då och då. Jag är istället en shopoholic när det kommer till CD-skivor och DVD-filmer. "Hur kan du slösa så mycket pengar på skivor och filmer när du kan resa för pengarna istället?" brukar vissa fråga mig. Svaret på den frågan är enkel. Det finns inget som gör mig så glad som musik, film och TV-serier så varför lägga pengar på annat? Jag är för övrigt inte speciellt förtjust i att resa.

Vissa frågar mig varför jag köper skivor när jag kan ladda ner dem gratis på nätet istället. Jag är ju skivsamlare så jag älskar känslan av att ha köpt en ny skiva. Downloads är det tråkigaste som finns och de har ofta sämre ljudkvalité än de MP3:or man själv rippar från CD. Sedan så vill jag sponsra artisterna och låtskrivarna som har gjort musiken också. Vad lägger ni helst era pengar på? Är ni också hälsosamt shoppingberoende som jag är, eller har det börjat bli tvångsmässigt och ohållbart?

Mina senaste inköp:

Black Sheep (DVD, 2006)

Celine Dion - Let's Talk About Love/Falling Into You/A New Day Has Come (CD-box, 2008)
Fast Food Rockers - It's Never Easy Being Cheesy (CD, 2003)
Kate Ryan - Free (2008)
Marilyn's Boys - Hot Stuff (CD-maxi, 2003)
Marilyn's Boys - I Give You The Stars (CD-maxi, 2002)
Mountaintop Motel Massacre (DVD, 1986)
Pop! - Can't Say Goodbye (CD-singel, 2004)
Pop! - Heaven And Earth (CD-singel, 2004)
Pop! - Serious (CD-maxi, 2005)
September - Cry For You (CD-maxi, 2008)
The Initiation (DVD, 1984)
The Last Voyage (DVD, 1960)
Tight Fit - The Best Of (CD, 1995)
Titanic (DVD, 1943)

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com