12 juli, 2008

Modefascister

Något jag verkligen avskyr är alla dessa ytliga modefascister som njuter av att klaga på hur andra klär sig. Det vimlar av dem i tidningar, på TV och i bloggar. Speciellt vanliga är de i gaykretsar där det ofta är trendigt hos killar att döma varandra efter ytan. Det är hela "jag vet vad som är snyggt och inne"-attityden som äcklar mig. Vem har rätt att säga vad som är rätt för någon annan?

Visst kan jag också tycka att någon klär sig fult ibland, men det skulle aldrig falla mig in att säga det till personen om denne inte bad om min åsikt. Jag har min smak och den personen har sin. Varför måste man göra folk ledsna i onödan? Jag kan lika gärna köpa kläder på stormarknader eller secondhandbutiker så länge jag tycker att de är snygga. Jag skiter totalt i vad andra tycker.

Att klaga på andras utseende och stil är ALLTID ett tecken på låg självkänsla och används för att dölja sin egen osäkerhet. Det kan ni tänka på nästa gång ni hör någon modebloggare klaga över alla dessa "modeoffer som tror att de vet vad som är inne". Mode för mig är när folk klär sig i sådant de själva tycker är snyggt och som de känner sig bekväma i.