01 juli, 2008

Intervju med Natacha Peyre (Elena Belle)

Natacha Peyre är tjejen som slog igenom i TV4:s dokusåpa "Paradise Hotel" 2005 och snabbt blev ett stort namn i kvällspressen. Hon har även hunnit med att arbeta som sångerska och fotomodell. I dag är Natacha ihop med den före detta A*Teens-medlemmen Dhani Lennevald och driver en av Sveriges mest lästa bloggar. Jag har haft äran att intervjua Natacha till min blogg.

Vad sysslade du med innan "Paradise Hotel"?
Jag är utbildad frisör, så jag jobbade som det ett tag.

Har du någon gång ångrat att du medverkade i en dokusåpa?
Jag måste ändå säga att jag inte hade varit med i en dokusåpa om jag kunde spola tillbaka tiden, men gjort är gjort och man ska inte sitta och tänka på det. Livet går vidare.



Vilka reaktioner fick du från omgivningen?

Det var blandade åsikter från omgivningen, men många hade och har en felaktig bild av mig. Det är tråkigt men folk har fördomar.

Jag har läst i din blogg att du har fått en hel del skit på grund av ditt utseende. Gör det dig ledsen att folk dömer dig utan att ens känna dig?
Det är en sak jag har lärt mig att inte bry mig om. Jag är som jag är, take it or leave it.

Vilken är den vanligaste fördomen folk har om dig?
Den vanligaste fördomen måste vara att jag är rent utsagt, puckad.

Har du själv några fördomar?
Alla har vi nog fördomar, men jag brukar ge folk en chans att visa hur de är.

Vad gör dig ledsen och vad gör dig glad?
Det som gör mig ledsen är elaka människor, det finns inget värre. Det som gör mig glad är min familj och mina vänner.

Hur ser du på dagens skönhetsideal för killar och tjejer?
Vår värld är för utseendefixerad. Självklart bryr man sig mycket, men det får inte bli skadligt.

Vilka råd skulle du ge till killar och tjejer som känner sig missnöjda med sitt eget utseende?

Det är en svår fråga, vi lever i ett sexistiskt samhälle där utseende är viktigt. Men var och en kan göra vad man kan. Jag tycker att man blir ful om man inte är en fin människa på insidan oavsett utseende.


Du gjorde nyligen en bröstförminskning. Skulle du vilja berätta varför du gjorde den?
Jag gjorde den på grund av flera orsaker. Jag vill inte att unga tjejer ska tro att det är gigantiska bröst man ska ha för att duga, sedan hade jag ont i min lilla rygg.

Vilka reaktioner har du fått efter bröstförminskningen?
Bara positiva.

Har du några råd att ge till folk som vill slå igenom i bloggvärlden?
Blogga om varierade saker så att bloggen blir intressant för alla.

Tycker du att det är mycket skitsnack i nöjesbranschen?

Det är mycket skitsnack i alla branscher.

Jag råkar veta att du har väldigt många gayfans. Har du själv några homosexuella vänner?
Ja det har jag, de är underbara!

Du har i dag en av Sveriges mest lästa bloggar. Hur kommer det sig att du började blogga?
Det började på skoj, men jag trodde aldrig att den skulle bli så stor.

Hur har bloggandet förändrat ditt liv?
Bloggandet har inte förändrat mitt liv, men det är kul att folk får lära känna mig på riktigt!

Följer du några andra bloggar?
Ja, jag följer många toppbloggar.

Du har ju även släppt två singlar tillsammans med Dominique Lonegran. Kommer det mer musik från er?
Nej, det gör det inte. Jag är ingen artist. Det var bara en rolig grej.

Finns det något du ångrar?

Ja, lite grejer.

Vad händer i ditt liv framöver?

Bloggen kommer att flyttas snart, sedan ska jag till L.A. Vad som händer där vet man aldrig, jag tar en dag i taget.

Slutligen, har du något som du vill säga till alla dina fans?

Jag vill tacka alla som följer min blogg!