07 maj, 2008

Recension: Lili & Susie - Anytime (1988)

Sverige har alltid varit bra på discomusik och några av mina största idoler är discosystrarna Lili & Susie. 1988 släppte de sitt tredje album "Anytime" som enligt mig är deras bästa. Albumet består av synthig och trallvänlig discopop blandat med ett par mysiga ballader.

Med hjälp av låtskrivartrion Ola Håkansson, Tim Norell och Alexander Bard släppte systrarna singlarna "We Were Only Dancing", "Robert And Marie" och "Enkel Resa" under denna period. De finns alla mer på "Anytime", men den senare i form av den engelskspråkiga versionen "Let's Have A Party".

Både singlarna och albumet sålde väldigt bra, vilket inte förvånar mig. Det här är perfekt discopop som får en på bra humör. Hela produktionen är väldigt proffsig och alla låtar håller samma höga nivå. Till och med balladerna är riktigt bra och lyckas fängsla mig som är svårflörtad när det kommer till ballader. Den starkaste är "Miss You" som ett år tidigare även spelades in på svenska med Lena Philipsson.

Kommer ni över detta mästerverk på CD bör ni förvara det väl eftersom det är rätt svårt att hitta. CD-utgåvan innehåller dessutom en tuff remix av "We Were Only Dancing". Jag älskar alla låtarna på "Anytime", men absolut bäst är "We Were Only Dancing", "Girl With A Broken Heart", " Sending Out A Message" och "Robert And Marie". Även omslaget där systrarna sitter på varsin häst är riktigt vackert. Denna skiva är ett måste för alla som gillar elektronisk åttiotalsdisco.

Låtlista till "Anytime":

1. Sending Out A Message
2. Girl With A Broken Heart
3. Love Could Not Be Wrong
4. Robert And Marie
5. Loving You Is All I Know
6. We Were Only Dancing
7. Every Step You Take
8. Miss You
9. Let's Have A Party
10. Best Years Of Our Lives
11. We Were Only Dancing (Kiss And Dance Mix)*

Låtar markerade med * är bonusspår som inte finns med på alla utgåvor av albumet.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.