23 maj, 2008

Nya låtar på gång

I onsdags var jag till Gävle och spelade in två nya låtar tillsammans med Lennart Wastesson, Larry Forsberg och Sven-Inge Sjöberg. Det var som vanligt jättekul och jag fick spela in i deras nya studio. Den ligger i centrala Gävle och har en underbar utsikt från balkongen. Båda låtarna är elektroniska discodängor som vi ska skicka till Melodifestivalen. Vi har även planer på att söka oss till de europeiska uttagningarna, så håll tummarna! Den ena låten har en väldigt vacker text och är den bästa låt jag någonsin har spelat in, om jag får säga det själv.

Det händer en massa spännande saker i mitt liv just nu, framförallt musikmässigt. Jag kan inte berätta så mycket ännu, men det har med italodisco att göra, så mycket kan jag säga. Finns det någon härligare musikstil? Här kommer en bild på två glada låtskrivare: