24 april, 2009

Recension: Danny Saucedo - Heart Beats (2007)

Den söta sångaren Danny Saucedo slog igenom i TV-programmet "Idol 2006". Jag lade inte direkt märke till honom i programmet men när debutsingeln "Tokyo" kom fick jag upp ögonen för Danny. Den housedoftande poplåten föll mig precis i smaken.

"Heart Beats" innehåller även hitsinglarna "Play It For The Girls" och "If Only You". Den senare gjordes om till duett för singelreleasen med ingen mindre än Sveriges okrönte housedrottning Therese, känd från Drömhus. Men versionen på albumet innehåller endast Dannys vackra stämma. Det jag gillar bäst med Danny är att hans popmusik är mer elektronisk och discoinfluerad än konkurrenternas, ett måste för mig.

Alla låtarna på "Heart Beats" är bra men mina favoriter utöver singlarna är de sköna partylåtarna "Only Wanna Be With You", "I'll Be Over You" och "Hey (I've Been Feeling Kind Of Lonely)". Albumet innehåller de dolda bonusspåren "Here I Am" och den spanska versionen av "Tokyo". Jag har även lagt till den härliga B-sidan "Get Down To The Party" från "Play It For The Girls"-singeln som bonusspår i min MP3-spelare.

"Heart Beats" är en av de bästa popalbumen som har släppts de senaste åren och Dannys dansvänliga housepop är betydligt bättre än den typ av musik han gör tillsammans med E.M.D. Man blir på riktigt bra humör av den, helt enkelt!

Låtlistan till "Heart Beats":

1. I'll Be Over You
2. Tokyo
3. Hey (I've Been Feeling Kind Of Lonely)
4. Only Wanna Be With You
5. Play It For The Girls
6. Blue
7. Purest Delight
8. If Only You
9. Do Or Die
10. Together Some Day
11. Stay
12. Here I Am
13. Tokyo (Spanish Version)

Spana gärna in mina övriga recensioner.