23 april, 2009

En helt vanlig dag i verkligheten

I dag sprang jag in i min klassföreståndare och samhällskunskapslärare från gymnasiet på ICA. Hon hade hört min röst på långt håll, högljud som jag är. Det var så kul att träffa henne igen, det var rätt länge sedan nu, men hon såg exakt likadan ut som förr. Det är så orättvist att vissa aldrig verkar åldras. Jag blir dock alltid så sentimental när jag träffar gamla favoritlärare, det väcker så många minnen. Tro det eller ej, men ibland saknar jag faktiskt att gå i skolan.

Dagens plus: Att Angie hälsade på mig på jobbet och hade med sig sin gulliga dotter... eller son kanske det var. Jag är inte så bra på det här med barn. Förgyllde min dag gjorde de i alla fall!

Dagens minus: Personer som beter sig illa mot andra och sedan klagar över att de förlorar alla sina vänner. Lite självrannsakan skulle inte vara fel.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com