03 april, 2009

Förnedrings-TV

Att förnedrings-TV är populärt vet alla sedan flera år tillbaka. Men trenden går mer och mer åt att man ska avslöja så mycket om sig själv som möjligt inför publik. Jag har så otroligt svårt att förstå hur någon kan ställa upp i program som "Lyxfällan", "Sanningens Ögonblick", "Rent Hus" eller "Du Är Vad Du Äter". Visst, jag kan erkänna att jag till exempel följer "Judge Judy", men jag får ingen direkt respekt för de som medverkar.

Om jag var barnsligt dålig på att sköta min ekonomi, som de i "Lyxfällan", så skulle jag aldrig vilja visa upp det för hela Sverige. Inte heller skulle jag vilja bli jagad av en superhurtig Anna Skipper för att få hjälp med att gå ner i vikt. Inget ont om de som medverkar i dessa program, jag skulle bara vilja veta vad som får dem att ställa upp. Jag förstår det helt enkelt inte.

Kan det vara så tragiskt att det är omöjligt att få hjälp med sina problem om man inte väljer att fläkas ut i TV under tiden? Kan det vara så att pengar är så pass viktigt att man väljer att skämma ut sig i skräpprogrammet "Sanningens Ögonblick"? Även i bloggar avslöjar folk allt om sig själva utan att tänka på att det faktiskt kan läsas av alla och användas emot en.

Jag är själv rätt öppen i min blogg även om jag har blivit mer privat de senaste åren. Men det finns en massa saker jag inte vill att folk ska veta om mig. Så varför skulle jag avslöja dem i bloggen eller i TV? Jag svär i alla fall, här och nu, att aldrig någonsin i ställa upp i förnedrings-TV!

Andra bloggar om: , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com