23 april, 2009

Pernilla Wahlgren - The Greatest Hits

Jag älskar att göra egna blandskivor åt mina idoler och fantisera ihop skivor som jag hoppas blir utgivna någon gång i framtiden. I dag har pysslat ihop en samlingsskiva med sångfågeln Pernilla Wahlgren kallad "The Greatest Hits". Jag har gjort en låtlista med de enligt mig bästa och populäraste låtarna från Pernillas långa karriär som popstjärna. Det blev förstås mycket från 80-talet.

Jag har även gjort en bonusskiva kallad "Rare And Remixed" med en massa gömda godsaker. Kanske gillar hennes skivbolag förslaget och ger ut en samlingsskiva med Pernilla. Det vore verkligen på tiden! Vad tycker ni om mitt förslag?

Låtlistan till min önskeskiva "Greatest Hits":

1. I Min Värld
2. Piccadilly Circus
3. I Need Your Love
4. C'est Démon!
5. Svindlande Affärer
6. Come Inside My World
7. Running For Cover
8. Love On You
9. Mardröm
10. Don't Say Goodbye
11. Everytime When We're Together
12. Twillingsjäl
13. Faces In The Crowd
14. Are You Ready
15. Flashback
16. Pure Dynamite
17. Fallen Angel
18. Paradise
19. Only Your Heart
20. Att Vara Kär
21. Let Your Spirit Fly

Låtlistan till min önskeskiva "Rare And Remixed":

1. Alla Flickor (Unreleased Demo)
2. Piccadilly Circus (English Version)
3. I Need Your Love (House Mix)
4. Are You Ready (Rostado Privado Mix)
5. Every Time When We're Together (Extended Version)
6. C'est Démon! (Casanova Mix)
7. Faces In The Crowd (12" Version)
8. Running For Cover (Master Mix)
9. Flashback (Extended Version)
10. Let Your Spirit Fly (Extended Club Mix)
11. Fallen Angel (Diabolic Mix)
12. Mardröm (Nordik Beat Mix)
13. Piccadilly Circus (2000 Remix)
14. Cocktail
15. All Night

Foto: Peter Knutson.

Andra bloggar om: , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com