30 augusti, 2008

Kylie är missnöjd med X

Jag läste precis i Aftonbladet att popgudinnan Kylie Minogue inte är så nöjd med sitt senaste album "X". Hon tycker att det hade kunnat bli mycket bättre om de hade haft mer tid på sig. Men som vanligt med Aftonbladet så vet man ju inte om det är sant. Jag har även hört rykten om att Kylie snart lämnar sitt skivbolag för att starta eget. Jag hoppas att ryktet stämmer för det vore kul att se Kylie som skivbolagsboss och konkurrera ut alla stora bolag!

Jag tycker fortfarande att "X" är ett otroligt bra album men som jag skrev i min recension, som ni kan hitta här, hade jag gärna sett några av låtarna utbytta. Jag tycker att Kylie är som bäst när hon gör electropop och 80-talsinfluerad dancemusik och vissa av låtarna på albumet passar inte ihop med de övriga. Jag har här under gjort en lista över hur jag hade velat se "X" och ersatt de småtråkiga "2 Hearts", "Cosmic" och "All I See" med några B-sidor från samma period. Kom gärna med egna förslag!

Min egen låtlista till "X":

1. Rippin' Up The Disco
2. In My Arms
3. Speakerphone
4. No More Rain

5. Like A Drug
6. Carried Away
7. The One
8. Nu-di-ty
9. White Diamond (Disco Version)
10. Sensitized
11. Wow
12. Do It Again
13. Magnetic Electric
14. Heart Beat Rock
15. King Or Queen
16. Stars
17. Cherry Bomb
18. White Diamond (Ballad Version)
19. The One (Freemasons Radio Edit)

Andra bloggar om: , , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com