16 augusti, 2008

Popdrottningen Madonna fyller femtio

I dag fyller den underbara popikonen Madonna femtio år! Hon är en av mina största idoler och det jag gillar bäst med henne, förutom den fantastiska musiken, är hennes förmåga att provocera och kritisera samhället med sin musik och image. Hon gör sitt bästa för att påverka. Kanal 5 firar hennes födelsedag i dag genom att visa några av hennes konserter, dokumentärer och filmer. Jag kan verkligen rekommendera mina personliga favoriter "Susan, Var Är Du?", "Who's That Girl" och "In Bed With Madonna". De får ni bara inte missa!

Vilka är era favoritlåtar med Madonna? Jag gillar de flesta men mina absoluta favoriter är "Lucky Star", "Vogue", "Burning Up", "Sorry", "Bad Girl", "Physical Attraction", "Who's That Girl", "Into The Groove", "Causing A Commotion", "Oh Father" och "Die Another Day". Mina favoritalbum med henne är debutalbumet "Madonna" och "Confessions On A Dance Floor".

Andra bloggar om: , , , , , , , , . Aftonbladet, DN, SvD.