25 augusti, 2008

OS-tjat

Gud, vad det snackas mycket om hur dåligt det har gått för Sverige i OS. Det är ju bara en lek. Det finns faktiskt värre saker här i världen. Jag såg ett inslag på TV där svenska supporters besviket spydde galla över Stefan Holm och Susanna Kallur för att de inte har tagit guld. Inte för att jag har någon större koll på vilka de är, men jag kunde inte låta bli att tycka synd om dem. De är ju inte mer än människor och Sverige kan faktiskt inte vinna allt.

Jag som är ointresserad av sport kan bara jämföra det med musiken. Jag är säkert lika galen i musik som vissa är av sport, men inte blir jag upprörd om inte Sverige vinner Eurovision Song Contest till exempel. För mig är musik något kul som ska glädja och förena människor. Tar inte somliga det här med OS på lite för stort allvar?