12 augusti, 2008

Vad snackas det om?

Vad snackas det om i världen just nu? Ett hett samtalsämne i dag är OS-invigningen i Kina där sjuåriga Yang Peiyi inte fick delta eftersom hon inte ansågs vara tillräckligt vacker. Istället fick en annan flicka mima till Yangs inspelade sångröst. Om det är sant, vilket man aldrig vet när det gäller kvällspressen, så är det riktigt vidrigt gjort! Ingen ska diskrimineras för sitt utseende, speciellt inte ett barn. OS-kommittéen borde skämmas över att sådant inträffar!

Det har även skrivits en hel del om Agneta Bolme Börjefors som så tragiskt avled i går efter en tids sjukdom. Jag minns henne bäst från "Söndagsöppet" där hon var programledare när jag var liten. Hon verkade vara en så söt kvinna. Det är så många som avlider i cancer nu för tiden att man börjar bli lite orolig. Vad kan det bero på? Är det vår livsstil? Jag kommer i alla fall att sakna Agneta i rutan.

Sist men inte minst har vi den nya TV-serien "90210", som är en fortsättning på 90-talsklassikern "Beverly Hills 90210". Det skvallras just nu om att Tori Spelling hotar att hoppa av återföreningen eftersom att Shannen Doherty och Jennie Garth ska få mer betalt än henne. Men jag tar som vanligt skvaller med en stor nypa salt. Jag hoppas inte att det är sant för jag vill se dem alla återförenas i den nya såpoperan!

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com