26 augusti, 2008

Svenskar är dåliga förlorare

I går skrev jag om hur vissa tar OS på lite för stort allvar och jämförde det med Eurovision Song Contest, där svenskar ofta skyller på fusk och kompisröstning när vi placerar oss dåligt. I dag läste jag att man ska göra om svenska Melodifestivalen ännu mer för att vi ska ha större chans att vinna utomlands.

Jag tycker att det börjar bli fånigt nu. Det känns bara rörigt och jag tycker att man missar själva poängen. Kan vi inte bara njuta av musiken istället för att lägga allt fokus på att vinna? Och behöver vi verkligen jurygrupper? Räcker inte tittarnas röster? Det känns som att personerna bakom Melodifestivalen inte riktigt litar på folkets smak eftersom allt hela tiden ska göras om för att vi ska rösta "rätt".

Som jag har sagt många gånger förr: Många svenskar är riktigt dåliga förlorare. Vi borde lära oss att glädjas åt det land som vinner istället för att gnälla och skylla på fusk. Missa inte mitt långa blogginlägg om svenskarnas pinsamma åsikter om den så kallade kompisröstningen i Eurovision Song Contest.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com