27 augusti, 2008

Magnus Betnér är bisexuell

Jag läste precis att komikern Magnus Betnér har kommit ut som bisexuell i HBT-tidningen QX. Äntligen! Det är bara synd att han redan har flickvän. Förutom att Magnus är grymt sexig och intelligent så har han humor också. Vad mer kan man önska sig?

Nej, men för att vara seriös för en stund: Jag har länge beundrat Magnus förmåga att påverka samhället genom att provocera. Han har mycket viktigt att säga och når ut till otroligt många genom sina samhällskritiska humorshower. Förhoppningsvis leder hans öppenhet till mer tolerans mot homo-, bi- och transpersoner.

"Det är mest en tillfällighet att jag bara har legat med tjejer. Jag är bisexuell. Det tror jag de flesta människor är, om de skiter i att tänka efter. Vuxna människor borde få leva som de vill så länge man inte skadar någon. Jag förstår inte hur samkönat äktenskap ens kan vara en fråga."

Foto: Mats Bäcker