19 november, 2008

Jag börjar bli senil

Jag misstänker att jag börjar bli senil, eller i alla fall lite lätt dement. Jag glömmer saker hela tiden! Troligtvis beror det på att jag har så mycket att tänka på. Jag stressar runt hela tiden och är rätt flamsig av mig vilket gör att jag har svårt att hålla reda på saker, speciellt datum och tider. Som tur är så fungerar kalendern i min nya mobil väldigt bra! Utan den skulle jag vara ännu mer borta än vad jag redan än.

Men sedan finns det ju saker jag kommer ihåg hur bra som helst, till exempel allt som har med film, musik och TV att göra. Jag kan till exempel ösa ur mig onödigt vetande om gamla 80-talsåpor eller snabbt tala om vilka discosinglar som var hetast 1987. Det handlar kanske om selektivt minne? Man minns det man är mest intresserad av.

Äh, folk får ha överseende med min vimsighet helt enkelt! Jag älskar dessutom att vara nördig. Jag måste dock sluta stressa så mycket, det är inte bra.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com