18 november, 2008

Varuhuset på DVD!

Äntligen är det dags för den underbara såpoperan "Varuhuset" att släppas på DVD! SVT har äntligen gett efter för fansens önskemål och den 25 mars 2009 släpps detta mästerverk som på 80-talet fick miljontals svenskar att bänka sig framför TV-apparaterna!

"Varuhuset" sändes mellan 1987 och 1989 och blev Sveriges svar på "Dallas", "Dynastin" och "Falcon Crest". Kända skådespelare som Christina Schollin, Görel Crona, Sharon Dyall, Inga Gill, Nina Gunke och Lena Endre medverkade i serien genom åren.

Som det 80-talsfan jag är har jag länge väntat på få se serien på DVD. Jag minns att jag följde den som barn när den gick i repris någon gång på 90-talet. Nu kommer jag äntligen att kunna njuta av intrigerna, glamouren och axelvaddarna på Öhmans varuhus. Ni kan redan nu förhandsboka säsong ett av "Varuhuset" här.

Andra bloggar om: , , , , , , , . Aftonbladet.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com