15 november, 2008

Sverigepremiär för 90210 nästa vecka

Nästa vecka har "90210", fortsättningen på "Beverly Hills 90210" svensk premiär. I dag kan man läsa i Aftonbladet att spinoffserien har floppat i USA. Det råder det dock delade meningar om. Jämfört med originalet så har spinoffserien betydligt lägre tittarsiffror, men med tanke på att uppföljaren visas på en mindre TV-kanal så går det faktiskt rätt bra för serien.

"90210" har enligt vissa källor ungefär lika många tittare som ungdomsfavoriterna "Gossip Girl" och "One Tree Hill" så det är lite för tidigt att kalla det för en flopp. Dessutom har kanalen beställt in nya avsnitt vilket är ett gott tecken! Jag har dock inte sett serien än, och även om jag tvivlar på att den kan leva upp till det underbara originalet så ser jag ändå fram emot den!

Jag tror dock att man skulle tjäna på att fokusera mer på de gamla karaktärerna som hittills har fått alldeles för lite tid. Brenda (Shannen Doherty) och Kelly (Jennie Garth) har redan medverkat och en av huvudpersonerna är Kellys och Davids lillasyster Erin, nu spelad av Jessica Stroup. De flesta fans väntar dock på att Tori Spellings karaktär Donna ska komma tillbaka och jag är inget undantag. Spana in premiäravsnittet på TV400 den 24 november, kl 20.00.

Foto: Jaimie Trueblood/The CW Network.

Andra bloggar om: , , , , , , , . Aftonbladet, SvD, DN, SvD.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com