26 november, 2008

Jag vänder andra kinden till

Ett av mina bloggtroll har svårt att gå vidare. Det har till och med gått så långt att han har börjat göra låtsaskonton på communityn bara för att smutskasta mig. Det knäppaste är att personen ifråga är en före detta vän till mig som jag har valt att inte längre ha kontakt med. Det vore skönt att få lite lugn och ro då allt jag vill är att bli lämnad ifred.

Jag väljer att vända andra kinden till istället för att sänka mig till samma nivå. Jag behöver inte trakassera, hänga ut eller smutskasta personer som jag inte längre är vän med bara för att hävda mig själv. Det är en sak att blogga om en erfarenhet och inte nämna några namn, men när det övergår till trakasserier och förföljelser så har det gått över gränsen!

Jag har aldrig påstått att jag är perfekt, men jag sårar inte folk medvetet och jag försöker att lägga så lite energi som möjligt på mina ovänner då de är ointressanta för mig. Jag önskar bara att bloggtrollen också kunde släppa bitterheten och försöka gå vidare med sina liv. Då skulle vi nog alla må mycket bättre.

Har ni råkat ut för så kallade bloggtroll? Skriv gärna och berätta om era erfarenheter. Läs även Immanuels blogginlägg om samma tema. Han är väldigt bra på att analysera folk.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com