09 februari, 2009

Brevskrivande är underskattat

I tider av e-mail och SMS är det lätt att glömma bort gamla hederliga brev. I dag fick jag ett väldigt vackert sådant på posten från en mycket speciell person. Det gjorde mig på otroligt bra humör och jag kände mig alldeles varm inombords! Självklart blir glad av söta e-mail också men det är inte riktigt samma sak. Ett mail kan man skicka så lätt, det ligger inte samma tanke och arbete bakom det.

Nu sitter jag här och svarar på brevet och det känns så mysigt på något vis. Ett vanligt handskrivet brev på posten är sällsynt i dag och kanske är det just därför det känns så speciellt. Så kallad "snigelpost" är helt klart underskattat! När skrev du senast ett brev till någon?

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com