23 februari, 2009

Fashion House - Morgan Fairchild Vs. Bo Derek

Minns ni såpoperan "Fashion House" från 2006? Jag är ju nästan lika besatt av den übersnygga såpadrottningen Morgan Fairchild som jag är av Joan Collins. Men trots detta måste jag erkänna att jag missade "Fashion House" när det sändes på svensk TV. Snacka om att jag är en usel såpanörd!

När jag väl insåg att Fairchild medverkade i serien var det inte många avsnitt kvar av den. Jag lyckades dock se några klipp på nätet och de gjorde mig genast intresserad. Precis som i åttiotalssåpan "Modedockorna" spelade Morgan Fairchild en bitchig modemogul.

Sophia Blakely var hennes namn och favoritsysselsättningen var att ha catfights à la "Dynastin" med största konkurrenten Maria Gianni, spelad av Bo Derek. Serien lades tyvärr ner efter bara en säsong, men fansen hoppas dock på en DVD-release.

Finns det några där ute som såg "Fashion House" när det sändes på Kanal 5? Hör gärna av er!