14 februari, 2009

Jag och min tvilling

Ibland känns det som att jag och min syster Diana skulle vara tvillingar, trots att det skiljer fyra år mellan oss. Vi avslutar varandras meningar och vet vad den andre menar utan att denne hunnit säga det. Vi är väldigt olika när det gäller mycket men samtidigt har vi mycket gemensamt.

Folk som umgås med mig och Diana tillsammans kan nog känna sig lite utanför ibland när vi sätter igång med våra insiderskämt och skrattar åt skämt innan de har berättats klart.

En annan kul grej är att vi älskar att se på film eller TV ihop, speciellt sådant vi såg som barn. Vi är båda intresserade av och insatta i hur film skapas så vi kommer hela tiden med onödigt vetande eller liknelser till andra filmer. Vi tycker att det är skitkul men för vårt filmsällskap är det nog inte lika underhållande!

Detsamma gäller musik. I kväll är det ju Melodifestivalen och även om vi långt ifrån gillar alla låtar är det en kul tradition hos oss. Då jämför vi hela tiden låtarna med Eurovision Song Contest-klassiker från femtio- till nittiotalet som oftast var bättre. Det är skönt att ha en så härligt galen syster!

Dennis Alexis: "Tänkte du på att..."

Diana: "Ja, det var ju precis som i..."

Dennis Alexis: "Fredagen Den 13:e, Del 6."

Diana: "Exakt!"

Dennis Alexis: "Gud, vi har inget liv."

Diana: "Det är ju det vi har."

Dennis Alexis: "Underhållning är vårt liv!"