02 mars, 2009

Gossip Girl-spinoff på väg

Att jag älskar TV-serier, framförallt såpoperor, är ingen hemlighet. En av de bästa just nu är "Gossip Girl" som sänds på Kanal 5 och jag börjar bli besatt.

Jag råkade dock missa början av serien då den hade premiär, men jag fick säsong ett på DVD i julklapp så jag tänker ta igen det nu!

Jag läste förresten att "Gossip Girl" snart kan få en spinoffserie. Den går under arbetsnamnet "Lily" och ska handla om Serenas mamma Lily van der Woodsen som ung i åttiotalets Los Angeles. Seriens framtid hänger dock på om pilotavsnittet får tillräckligt många tittare.

Jag är extra nyfiken på åttiotalstemat och på att få veta mer om Lilys bakgrund. Jag hoppas förstås på en massa härligt mode och skön musik från världens coolaste årtionde.

Just nu spelas Lily av Kelly Rutherford, känd från "Melrose Place", men i spinoffserien kommer hon troligtvis att spelas av Brittany Snow som på senare år bland annat har medverkat i skräckfilmsremaken "Prom Night".

För senaste nytt om "Gossip Girl" och andra såpoperor, fortsätt följa min rosa blogg!

Foto: The CW Network