23 mars, 2009

Nytt studioalbum med Lili & Susie?

Jag och en vän har startat en namninsamling för alla som vill att den underbara discoduon Lili & Susie ska spela in ett till studioalbum med helt nytt material! Då det ofta handlar om intresse från skivköparna vill vi med denna namninsamling visa deras skivbolag att vi fans är väldigt intresserade av ännu mer musik!

På tal om idoler måste jag bara berätta om en härlig upplevelse min vän Henri var med om. Han var på en Viking Line-kryssning där hans stora idol Paula Koivuniemi skulle uppträda. Han fördrev tiden med att sjunga ett medley av hennes största hits i karaokebaren. Mitt under framträdandet kände han hur någon stod bakom honom. Det var ingen mindre än Paula själv och de sjöng sista låten i medleyt tillsammans.

Jag blev så glad för hans skull! Drömmar kan faktiskt bli sanna.