07 mars, 2009

Mandy Smith - Mandy (Nyutgåva)

Åh, så glad jag är! I dag läste jag på hemsidan för det kända skivbolaget PWL att man ska ge ut remastrade nyutgåvor av klassiska discoalbum med Princess, Lonnie Gordon och min stora idol Mandy Smith! Förutom originallåtarna innehåller nyutgåvorna en mängd svåråtkomliga remixar och outgivna låtar. Jag är förstås mest glad över Mandys album. Stock Aitken Waterman kunde verkligen skapa hits på den 80-talet.

Jag har redan originalalbumet på CD men jag ser ändå fram emot denna nyutgåva! Mest nyfiken är jag förstås på den outgivna discolåten "Terry" samt remixarna. Spana gärna in min hemsida om Mandy för att läsa mer om denna discoprinsessa och missa inte alla musikvideor med henne som jag har lagt upp här i bloggen genom åren.

Låtlistan till nyutgåvan av "Mandy":

1. Stay With Me Tonight
2. I Just Can't Wait
3. Victim Of Pleasure
4. Duel
5. Boys And Girls
6. If It Makes You Feel Good
7. Positive Reaction
8. Say It's Love (Love House)
9. He's My Boy
10. You're Never Alone
11. Don't You Want Me Baby
12. Got To Be Certain
13. Terry (12" Mix)
14. Positive Reaction (Our Mandy's Extended Mix)
15. Boys And Girls (Acid Remix)
16. Victim Of Pleasure (Daize On Nights Mix)
17. Don't You Want Me Baby (Original Mix)
18. I Just Can't Wait (The Cool And Breezy Jazz Version)