10 mars, 2009

Skrivandet går i perioder

I måndags såg jag en intervju på TV med en författare som precis har gett ut en bok om sin pappas missbruk. Jag kunde identifiera mig med mycket av det han sa, framför allt det om medberoende, vilket inspirerade mig till min egen bok. Det var ett tag sedan jag skrev på den nu.

Att skriva självbiografiskt kan ta mycket energi, speciellt när det handlar om jobbiga saker, vilket gör att man ibland behöver vila från det. Men det betyder inte att det inte är kul att skriva.

Jag har på senare tid fått en mängd intressanta idéer utöver den självbiografiska boken och jag älskar ju att skriva. Därför känns det ibland frustrerande att inte kunna komma i gång. Men det är ju så att skrivandet går i perioder, i alla fall för mig, och det får ta den tid det tar.

När ni minst anar det är jag redo att publicera min historia.

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.