21 mars, 2009

Twitter och Robinson 2009

Jag har först nu börjat uppskatta Internetfenomenet Twitter, en slags mikroblogg där man kort uppdaterar sina vänner om vad man gör för tillfället. Sidan påminner lite om Facebook fast fokuserar mest på statusmeddelanden. Väldigt många kändisar har börjat använda Twitter och jag tycker att det riktigt kul att följa deras liv. Om ni har ett konto på Twitter, följ gärna min vardag här.

I kväll hade dokusåpan "Robinson 2009" premiär förresten. Jag har inte följt programmet seriöst sedan det gick på SVT och hette "Expedition: Robinson", men jag tänkte ge programmet en ny chans nu när TV4 har tagit över. Det kan ju inte bli sämre än TV3:s version. Första avsnittet var lovande i alla fall. Om inte annat får man nöja sig med att se tjugotreåriga Erik Rydberg i badbyxor.

Nej, nu ska jag fira premiären med att lyssna på Emma Anderssons popalbum "Who I Am" från 2002. Det är riktigt bra faktiskt! Och i morgon kommer Angie hit igen. Vi ska se på skräckfilm och dippa morötter. Jag längtar redan!

Andra bloggar om: , , , , , , , . SvD, Aftonbladet, DN.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com