04 mars, 2009

Lili & Susies nya album släpps snart

Nu har låtlistan och omslaget till Lili & Susies nya album avslöjats! Titeln på skivan är "Nu Och Då - Det Bästa Med Lili & Susie" och kommer att innehålla tre nya låtar. En av dem är förstås den underbara "Show Me Heaven" från Melodifestivalen. Det har i intervjuer pratats om att skivan även skulle innehålla musikvideor men jag hittar ingen information om detta i dagsläget. Men man kan ju alltid hoppas!

Skivan släpps den 18 mars och jag kan knappt vänta! Jag har ju alla deras album på CD redan men jag är väldigt nyfiken på de nya låtarna. Jag är riktigt glad över att en av mina favoriter "We Were Only Dancing" finns med på nya skivan, men jag saknar "Candy Love" och rariteter som "One More Night" och "Stay". Men oavsett så är jag glad bara över att discosystrarna Päivärinta släpper en ny skiva! Jag håller förstås tummarna för att det kommer ett helt nytt studioalbum också, men en samlingsskiva är inte helt fel det heller.

Det ska dock bli intressant att se om skivbolaget lyckas stava rätt på de gamla låttitlarna. Pedant som jag är är det viktigt för mig att man får med alla tecken som ofta glöms bort på samlingsskivor. "Okey, Okey!" stavas till exempel ofta "Okey Okey". Snacka om i-landsproblem. Här nedan finns dock den korrekta stavningen av låtarna. Glöm inte bort att beställa albumet och maxisingeln du med!

Låtlistan till "Nu Och Då":

1. Show Me Heaven
2. Oh Mama
3. Boyfriend
4. Ride On My Love
5. Sending Out A Message
6. Robert And Marie
7. Samma Tid, Samma Plats
8. Bara Du Och Jag
9. Tease Me
10. Where Eagles Fly
11. Om Du Kan
12. Enkel Resa
13. Nothing Could Be Better
14. Okey, Okey!
15. What's The Colour Of Love
16. Turn To Me
17. We Were Only Dancing
18. Something In Your Eyes
19. Sommar Inatt

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com