03 maj, 2009

Dags för Eurovision igen

I dag har jag lyssnat igenom alla låtar inför Eurovision Song Contest 2009. När jag var liten så ville jag aldrig höra låtarna före tävlingen men numera älskar jag att tjuvlyssna för att lättare hitta mina favoriter. Det är extra kul att Sverige har skickat en riktig superlåt i år som man kan heja på, det har ju varit lite dött de senaste åren. Då tänker jag främst på trista The Ark och Martin Stenmarck. Jag håller alla tummar för Malena Ernmans discopop!

Efter första genomlyssningen har jag fått många favoriter, nämligen Spanien, Storbritannien, Montenegro, Finland, Vitryssland, Rumänien, Slovenien, Andorra, Albanien, Schweiz, Turkiet, Bulgarien, Ungern, Ukraina, Nederländerna, Grekland och Sverige. Vi får se om det ändras efter att jag har hört dem live. Även Norges Alexander Rybak har fångat mitt intresse men mest för att han är så fruktansvärt söt, själva låten är dock inte riktigt min stil. Vilka länder hejar du på i år?

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com