02 maj, 2009

Tuva Novotny och Buffy i ny skräckfilm

Den svenska skådespelerskan Tuva Novotny satsar på en karriär i USA där hon har en roll i den nya skräckfilmen "Possession". Filmen verkar riktigt lovande och har visats på ett par festivaler redan, men först nästa månad släpps den officiellt. Huvudrollen spelas av den härliga Sarah Michelle Gellar, mest känd som Buffy i den kultförklarade TV-serien "Buffy The Vampire Slayer" från 90-talet.

Hur stor Tuvas roll är vet jag inte ännu men jag håller tummarna för att den inte är allt för liten. Jag tycker väldigt bra om Sarah Michelle också, speciellt i "The Grudge", "Scream 2" och "Jag Vet Vad Du Gjorde Förra Sommaren". Det ryktas förresten om att de ska göra en ny långfilm om Buffy. Jag har inte följt serien så noga men jag kanske ska passa på att låna syrrans DVD-boxar.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com