18 maj, 2009

Har du Nintendo Wii?

Jag har varit rätt dålig på att hänga med i TV-spelsvärlden och främst spelar datorspel. De enda spelkonsolerna jag äger är gamla NES och Nintendo 64, men nu planerar jag att köpa ett Nintendo Wii.

Jag har alltid älskat de klassiska "Zelda"- och "Super Mario"-spelen som det självklart finns nya versioner av till Wii. Sedan kan man även ladda ner mängder av klassiska Nintendospel från åttio- och nittiotalet från Virtual Console.

Men det som lockar mig mest är alla äventyrsspel. Det som fick upp mina ögon för Wii är att det precis har släppts en utökad specialversion av det klassiska PC-spelet "Broken Sword: The Shadow Of The Templars" från 1996. Jag ser fram emot att återse de gamla karaktärerna. Andra äventyrsspel som jag planerar att köpa är "Secret Files: Tunguska", "Runaway 2: The Dream Of The Turtle", "Indiana Jones And The Staff Of Kings", "Secret Files 2: Puritas Cordis" och "So Blonde".

Har du Nintendo Wii? I så fall är jag väldigt tacksam för tips på flera mysterie- och äventyrsspel i stil med de jag listade ovan. Jag är även nyfiken på skräckfilmsliknande överlevnadsspel i stil med "Alone In The Dark" och "Silent Hill". Tack för hjälpen!

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.